fredag, januari 14, 2005

Morgonglädje

I morse startade radion klockan fem som vanligt. Det var alldeles beckmörkt. Extra mörkt faktiskt eftersom vi igår plockade bort adventsstjärnor och adventsljusstakar. (Tjugondedag Knut dansar julen ut!)
Men vi tassade upp. Medan Jonas som vanligt började med frukosten tog jag ut hundarna. Jag kopplade upp dem och gick en bit längs vägen mot Størsrud gård. Det var alldels mörkt. Bara stjärnorna lyste. Någon grad över noll och torrt på marken. Inga tydliga dofter i luften, utan bara den alldeles speciella känsla som finns en tidig vintermorgon.
Helt plötsligt kände jag en stor varm lyckokänsla i kroppen!
Det blev ännu bättre när jag kom in till ett dukat frukostbord med levande ljus och doften av nybryggt kaffe. Och den jag älskar......

Livet är underbart!!!!! Tack.

Inga kommentarer: