torsdag, december 28, 2006

Återfunnen

Vi har nu varit tillbaka i Sverige i ca 10 månader.
En av de mest fascinerande sakerna har varit återknytandet av gamla bekantskaper, och en del nya bekantskaper med koppling till det förflutna.

För några månader sedan trillade det in ett mail från en kompis som jag inte har haft kontakt med sedan mitten av 80-talet. Vi musicerade och festade en hel del ihop på den tiden. han hörde av sig bl a för att lämna tillbaka några noter som han hade lånat.
För ett par dagar sedan kom det ett SMS från en lumparpolare som jag heller inte haft kontakt med sedan mitten av 80-talet.
Jag har också fått kontakt med den tjejen i vars kök vår Lisa föddes för snart 11 år sedan, och jag har fått kontakt med den tjejen som hade Lisas mamma på hennes ålders höst.
Och i höstas så snubblade jag på tåget över den tjejen som äger Iors farfars kullsyster.

Visst är sådant häftigt? Och i alla fallen (utom i ett) har kontakten möjliggjorts av nätet. Sökmotorer, telefonkataloger mm.

Inga kommentarer: