fredag, maj 18, 2007

Solvärmen dallrar inte kring holmar och skär precis

Termometern säger att det är nästan 19 grader. Solen skiner från en klarblå himmel.
Men är det varmt? Nope....

Jag satte mig ute på terrassen, med hundarna ute i gräset i trädgården, på eftermiddagen. Det var helt OK i solen. Riktigt skönt faktiskt.
Men när solen försvann bakom taket så blev det helt plötsligt KALLT. Fötterna övergick snabbt till att kännas som isklumpar.
Hundarna visade tydligt vad de tyckte om en husse som "tvingade" dem att vara ute under arktiska förhållanden. (Jag räddade mitt liv genom att släppa in dem.)

Men själv tänker jag inte ge upp. Jag SKA sitta ute! Har till och med hämtat ett glas vin för att verkligen visa vad jag tycker och tänker.
(Alltså, förra året satt vi ute och åt middag på verandan redan 5 maj!)

Inga kommentarer: