söndag, februari 27, 2005

Den kommande arbetsveckan

Min förkylning som slog till i torsdags lyckades jag tydligen få stopp på genom att hålla mig hemma i fredags och ta det lugnt under helgen.


Så i morgon blir det jobb som vanligt. Den här veckan ska jag ägna mig åt att strukturera arbetet i min nya grupp.

  • Vi måste först få alla våra olika små och stora projekt på bordet så att vi kan prioritera.
  • Jag ska gå igenom och strukturera all den löpande information och gemensamma filer som vi behöver.
  • Jag ska dessutom lägga om arbetsfördelningen med orderhanteringen enligt vad vi kom överens på uppstartsmötet i förra veckan.
  • Och så ska jag börja skissa på de processbeskrivningar som vi ska gå igenom med våra interna "kunder". De måste vi ha på plats för att kunna hålla undan arbetsuppgifter som vi inte ska ägna oss åt.

Alltså, en intressant och blandad vecka.
Dessutom ska jag över till Upplands Väsby över dagen på onsdag för det första ledningsmötet i min nya roll. (Måste komma ihåg att inte trampa in på mitt gamla område.)

Inga kommentarer: