onsdag, november 17, 2004

En grå dag i Hamburg

Tidigt morgonflyg – 06:20. Taxi beställd till 05:15. Väckning - 04:00. Huvva….
Men inte sjutton vaknade jag, eller så vaknade jag och stängde av klockan. Troligen det senare faktiskt. Men jag vaknade garanterat när taxichauffören ringde lite efter 05:15 för att kolla om jag var på gång. Det blev en mycket snabbtur inom duschen innan jag hoppade i kläderna. Otroligt nog var jag på flygplatsen 05:55. Fast utan frukost i magen.

Landade i Hamburg 09:30 efter att ha bytt plan i Köpenhamn. Möttes av ett grått, avlövat och regnigt nordtyskt ”landskap”.
Knallade ut för att ställa mig och vänta på shuttle-bussen till hotellet. Väntade. Och väntade. Ingen buss. Bara småkall vind och regn snett in från sidan. Lyckades nästan bli irriterad innan jag styrde undan den känslan.

Tidig lunch och sedan igång med mötet.

Inga kommentarer: