torsdag, november 11, 2004

Lunchpaus

Förmiddagen förlöpte ungefär som resten av den här veckan, dvs något splittrat. Många små snabba bollar som ska fångas, snurras på och spelas vidare. Är det jag som har dålig struktur i min planering, eller är det omvärlden som är förvirrad? Och låter jag omvärlden styra mig i för hög grad?
I vilket fall som helst så kände jag och min skalle att det vid lunchtid var dags att rymma fältet en stund. Tog en promenad ner längs Thv Meyers gate. Stoppade på Bagel & Juice för en lätt lunch. Skönt att bara vara någon annanstans en stund, sitta ner och låta tankarna vandra.

Hösten är vacker. Träden blir nakna. Allt som döljer faller bort och du ser den bärande strukturen precis som den är. Hösten är tiden för sanningar och eftertanke. Tiden att spegla dig själv i verkligheten och se vem du egentligen är.

Inga kommentarer: