fredag, november 19, 2004

Ofrivillig vilodag

Jaha, det här blev en dag hemma i soffan. Så var det inte tänkt, men omständigheterna ville något annat.
Var ovanligt sliten när jag kom hem från Hamburg igår. Vaknade i morse och kände mig helt slut. Gick ut i badrummet. Ja, och så minns jag inte mycket mer förrän jag vaknade till på golvet mellan tvättmaskinen och elementet. Svimmade, helt enkelt. Hade tur och slog mig inte så illa. Blev bara några skråmor i pannan och ett brännsår (från elementet) på ena axeln. Men jag var helt borta. Tog mig ut till soffan medan Jonas röjde upp på badrummet. Svetten rann i strömmar och världen snurrade i ett obehagligt töcken. Det tog nästan 30 minuter innan jag hade hittat tillbaka till verkligheten igen.

Har alltså legat hemma idag. Växlat mellan halvvaken och sömn.
Troligen var det hela en kombination av utsliten, trött och något jag ätit.

Inga kommentarer: