onsdag, november 24, 2004

Kyla

I morse så kände jag kylan när jag skulle gå upp och hämta morgontidningen. Det är första gången i år jag verkligen känner hur kylan biter. Alltså inte bara hur det är kallt, utan hur kylan griper tag om hela kroppen. Och det var bara ca 12 minusgrader.

Och inte var det någon morgontidning där. Har slutat förvänta mig en tidning. 2-3 gånger i veckan så kommer tidningen först senare på förmiddagen. Jag har skrivit till deras kundservice, och de meddelar att antingen så är budet sjukt eller så har ett annat bud blivit sjukt så att det budet som kör ut min tidning måste ta ett annat område innan. Eller så är det förseningar hos tryckeriet.
Det här började för några månader sedan. Innan dess fungerade det perfekt. Som mest var det någon enstaka försening i månaden. Lite störande när man vill kunna gå igonom nyheterna till morgonkaffet.
De kan göra hur många tidningar som helst och prata om värdet av det tryckta ordet, men om det inte når mottagaren så är det värdelöst. Och kanske det är så att vi som inte bor i en stor stad, vi räknas inte som viktiga för tidningen? Det är en känsla man får när man ser vilket nyhets- och artikelmaterial de väljer att ha med. Ungt, trendy och urbant.


Inga kommentarer: